Benvinguts al Bloc

Benvinguts al meu bloc! Primer de tot presentar-me, sóc l'Alba i estudio a Blanquerna al primer any del grau d'Ed.infantil. El fet que m'ha portat a dur a terme aquesta carrera és la meva gran vocació cap als nens. Des de ben petita sempre m'han agradat, i la meva idea era ser professora. I, aquí estic, intentant descobrir experiències noves que em portaràn allà on vull arribar, i què més bé que desenvolupar-ho mitjançant un Bloc.

dissabte, 25 de setembre del 2010

Apunts

Bloc 1.

Prehistòria
Comencen a fomentar tot de capacitats per tal de sobreviure.Utitlitzant la força, etc.

Egipte
Jocs de taula, lluita lliure,...

Grècia
Apareixen els Jocs Olímpics. Les dones no podien assistir-hi, ja que ens molts casos, eren condemnades a mot.

  • Paidotriba: era, l'actual professor d'ed.Física
Roma
Predomina l'espectacle (circ) on la gent d'alt nivell econòmic apostàven pels seus ídols. L'activitat física és imprescindible.

Edat Mitjana
Contraposició amb Roma. Activitat física vinculada al procés militar.

China
Molts jocs amb pilota. Importància amb aquest element.

A mitjans del s.XIX s'introdueix l'activitat física a l'escola gràcies a la decisió que van pendre els anglesos al veure que els seus alumnes rendien més si tenien una estona d'esbarjo. Després tenien més capacitat d'atenció i intel·ligència. Es crea les primeres escoles gimnàstiques, la més important la Sueca. El professor d'ara s'anomenava Instructor, què prové de l'àmbit militar. Es fan exercicis alineats, seguits pe l'instructor. Hi ha separació de sexes. Exercicis amb relació a disciplina i salut.

S.XX Sorgeix per primera vegada: PSICOMOTRICITAT(psicologia).
PSICOMOTRICITAT: tractat amb temes de medicions en diferents transtorns. El fet de fer exercicis afavoria valors socials i el desenvolupament a la millora del transtorn.

República
Hi havia un decret que obligava a fer Ed.Física una estona cada dia. Així s'activaven. Augment del rendiment acadèmic.
  • Disciplina i imatge apartir de l'exercici físic dins l'àmbit militar. L'esport és un mitjà ideòlogic. Els events esportius era la manera de controlar el poble.

1990, s'estableix aquí la LOGSE (reforma educativa). Per primera vegada l'educació física al nostra pais es reconeguda com a àrea a l'escola i per primera vegada el professor te formació i s'especialitza en Ed.Física. Educant amb aquests continguts entra a formar part de l'escola. En l'ed.física de la LOGSE integra totes les corrents corporals i motrius. Educació corporal, recreativitat del joc, danses,...

Bloc 3.

CAPACITATS PERCEPTIU MOTRIUS

capacitat -> algo innat
perceptiu -> capacitat que desenvolupa
motrius -> relació amb els sentits

Habilitat: algo què s'aprèn entrenant, Quan més es practica, més es millora. Aquí intervenen els sentits.

  • Percepció quinestèsica: percepció que dóna informació de les parts del cos sense utilitzar la vista.
  • Percepció del temps: aquí fa referència al temps, ritme,...
  • Percepció de l'espai: fa referència al espai que tens per fer l'activitat.
  • Lateralitat: definició hemisfèrica que regula a nivell motriu. Si utilitza la mà esquerre, fa moure la part dreta del cervell. Dislexia: alteració del cervell per realitzar això es treballa amb experiència, alhora de realitzar jocs amb màximes estimulacions.
  • To postural: Si el nivell de to muscular és baix, no tenen força muscular, són Hipotònics. Si el nivell de to muscular és alt, no controlen la força musucula, són Hipertònics.
  • Respiració: Importància de la respiració alhora de realitzar un esport o joc. és important estimular bé la capacitat respiratoria, ja que millora el rendiment del joc.
És important estimular les capacitats del 0-6 anys, ja que tenen més facilitat d'absorció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada