Benvinguts al Bloc

Benvinguts al meu bloc! Primer de tot presentar-me, sóc l'Alba i estudio a Blanquerna al primer any del grau d'Ed.infantil. El fet que m'ha portat a dur a terme aquesta carrera és la meva gran vocació cap als nens. Des de ben petita sempre m'han agradat, i la meva idea era ser professora. I, aquí estic, intentant descobrir experiències noves que em portaràn allà on vull arribar, i què més bé que desenvolupar-ho mitjançant un Bloc.

diumenge, 9 de gener del 2011

Què és un blog?

Els blogs són llocs personals autogestionats que generen comunitats amb un alt grau de fidelitat, basades en interessos comuns i en la construcció compartida del coneixement.
En relació amb les webs tradicionals, hi ha una diferència important quant al procés comunicatiu i interactiu que permeten els blogs, una diferència substancial en el rerefons i en els objectius.
  • Permeten als lectors interectuar amb l'autor, o fins i tot amb altres blogs que parlen del mateix tema.
  • Permeten buscar i organitzar la informació de diferents maneres.
  • Facilitat d'ús.
  • No es necessari tenir coneixement de programació ni de disseny, ni usar programes d'edició o ftp, sinó que amb un sol navegador web es pot editar i actualitzar el blog.
  • Serveix per exposar i intercanviar idees.És una eina de publicació i de comunicació que està especialment preparada per organitzar i emmagetzemar tota la informació.
  • Permeten a les persones compartir coneixement, reflexionar, debatre i sovint atreuen un gran nombre de lectors.
  • Mitjà molt dinàmic i efectiu per establir immediatament discussions i debats, informar i organitzar, de manera que fins i tot permeten abordar temes a escala mundial.
  • Els blogs permeten combinar de manera senzilla el treball a l'aula i el treball a distància, amb totes les possibilitats que això comporta.
  • Permeten posar llicències de reconeixement de l'autor no comercials com ara Creative Commons o Copyleft.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada