Benvinguts al Bloc

Benvinguts al meu bloc! Primer de tot presentar-me, sóc l'Alba i estudio a Blanquerna al primer any del grau d'Ed.infantil. El fet que m'ha portat a dur a terme aquesta carrera és la meva gran vocació cap als nens. Des de ben petita sempre m'han agradat, i la meva idea era ser professora. I, aquí estic, intentant descobrir experiències noves que em portaràn allà on vull arribar, i què més bé que desenvolupar-ho mitjançant un Bloc.

diumenge, 9 de gener del 2011

Web 2.0 o web social

Van sorgint nous serveis, noves tecnologies i processos comunicatius i d'interacció social. I no és fins l'any 2004 que es comença a parlar de la web 2.0.
Una nova web basada en comunitats, on els usuaris són els creadors de continguts, on per damunt de tot hi ha la comunicació. Els blogs, els wikis, les etiquetes són algunes de les tecnologies que fomenten la col·laboració i l'organització de la informació entre usuaris i a més, la comunicació.
Les eines ja inclouen plafons de control molt simple, que des d'un navegador web permeten controlar tots els aspectes d'un blog, un wiki,etc.

Una de les característiques que te la web 2.0 és que són els mateixos usuaris els que creen i organitzen els continguts, amb la qual cosa s'estableix una estructura de la informació més horitzontal i democràtica.
Sota l'etiqueta de programari social que permeten compartir arxius, vídeos, imatges, música, o bé compartir els marcadors socials.


Els BLOGS s'han convertit en un fenomen social ho demostren alguns estudis que parlen del gran nombre de blogs que es creen cada dia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada